Brüsseli kunstimessil sai näha ka Eesti kunstnike töid. Johannes Tralla. ERR

Allikas


Kunstikogujad veetsid nädalavahetuse Brüsselis, kuhu tõid oma väljapaistvamad tööd 200 galeriid üle maailma. Kuigi ükski Eesti galerii messile ei pääsenud, nägi Brüsselis kahe Eesti kunstniku Marge Monko ja Denes Farkase töid.
Kuigi 33. korda toimunud kunstimessil Belgia pealinnas võis kohata ka nüüdiskunsti tõelisi superstaare, kelle töid krabati kuuekohaliste summade eest, on Brüsseli kunstimess peamiselt tuntud kui avastusmess, vahendas “Aktuaalne kaamera”.

 

Sinna tullakse otsima noori galeriisid, kes esindavad noori kunstnikke, ütles Eesti Kaasaegse Kunsti arenduskeskuse direktor Karin Laansoo.

 

“Belglased on eriti kunstilembene rahvas. Eriti Belgia kunstikogujad on rahvusvaheliselt tuntud kui kogujad, kes on riskialtid, intelligentsed, kes julgevad oma kogudesse osta noort kunsti. Sellepärast on Brüsseli mess rahvusvahelistele galeriidele magnetiks,” selgitas Laansoo.

 

Marge Monko tõi Brüsseli kunstimessile oma uued fotokollaažid ja kolm maketti. Kollaažide aluseks on 1970. aastatel USA-s pildistatud ehtereklaamid, mille negatiivide otsa sattus Monko internetioksjonil eBay-s.

 

“Mis mind huvitas või meeldis oli see, et seal oli eriline tähelepanu žestidel, see kuidas ehteid näidatakse. Need meenutasid mulle renessanssportreede žeste, kus ka oli kätel eriline rõhk. Kuna mind huvitab üldisemalt representatsioon, eriti naise representatsioon ja see kuidas läbi erinevate valdkondade naise kujutist luuakse ja näidatakse. Eriti huvitav on kommertskultuur. Üritan mingeid mooduseid leida, kuidas selle teemaga tegeleda,” rääkis Monko.

 

Lisaks Marge Monko töödele olid Brüsseli messil väljas ka Denes Farkase fotod. Kahe Eesti kunstniku tööd moodustasid kaks kolmandikku Ungari galerii Molnar Ani väljapanekust.

 

“See on teine kord, kui me Brüsselis oleme. Eelmisel aastal esitlesime Denes Farkase töid suure eduga. Loodan, et sel aastal saadab meid samasugune edu. Loodan, et mul õnnestub Marget tutvustada uuele kunstiturule,” lausus galerist Annamaria Molnar.

 

Küsimusele, miks messil polnud ühtegi Eesti galeriid, vastas Karin Laansoo, et see on ainult aja küsimus.

 

“Proovitud on paar korda. Brüsseli messi puhul on tegemist hea messiga, kuhu ehk ei ole lihtne esimest korda sisse saada. Peab olema püsivust. Ma arvan, et järgmine aasta leiab siit ka Eesti galerii,” sõnas Laansoo.
Toimetas
Laur Viirand